גיאוגרפיה תיקתק - פתרונות, תשובות והסברים לשאלות בכל מקצועות הלימוד


גיאוגרפיה

גאוגרפיה היא מדע רב-תחומי, המתחלק לשני תחומים עיקריים: 1) גאוגרפיה פיזית, מתחום מדעי כדור הארץ, העוסקת בתופעות פיזיות שבכדור הארץ, בתחומים כמו גאולוגיה, מטאורולוגיה והידרולוגיה 2) גאוגרפיה אנושית החוקרת את הממדים המרחביים של מדעי הרוח ומדעי החברה בתחומים כמו הגירה, קיימות, תכנון ערים, אדריכלות, פסיכולוגיה, מדעים קוגניטיביים, דמוגרפיה, כלכלה, ותרבות.

קישור לערך גאוגרפיה בויקיפדיה

הכלי הנפוץ ביותר בגאוגרפיה הוא המפה, המשמשת לרישום, הצגה וניתוח של שלל התופעות - הפיזיות והאנושיות - שעל פני כדור הארץ. במאה ה-16 ובמאה ה-17, המסעות לגילויי הארצות וגילוי העולם החדש החיו את הרצון למפות מדויקות והמשך החקר הגאוגרפי, על מנת לספק יסוד תאורטי מוצלח למסעות. במאה ה-20 הפכה הגאוגרפיה ממקצוע תיאורי למקצוע אנליטי, החוקר תהליכים ולא רק מתאר אותם ומתמקד בקשר בין האדם לנוף.

חפש תשובות לשאלות מספרי לימוד בגאוגרפיה

חפש תשובות לשאלות מספרי לימוד בגאוגרפיה

הוראת מדעי כדור הארץ במסגרת לימודי הגיאוגרפיה בכיתות חטיבת הביניים כוללת נושאים כגון כדור הארץ במערכת השמש וביקום, תהליכים מחזוריים בכדור הארץ, תהליכים מחזוריים באטמוספרה, משאבי כדור הארץ, ניצולם ודרכי שימורם.

תכנית הלימודים בגיאוגרפיה ופיתוח הסביבה לחטיבה העליונה כוללת נושאים הנמצאים בחזית המחקר הגיאוגרפי בארץ ובעולם, כמו שינויי אקלים והתחממות כדור הארץ, תהליך הגלובליזציה והשפעתו על תופעות ותהליכים כלכליים ותרבותיים במרחב הפיזי והיישובי, היבטים של תכנון ופיתוח מרחבי, ובכלל זה פיתוח בר-קיימא, שונות ואי-שוויון מרחבי בתחומים שונים והשלכותיהם.
להלן רשימת ספרי הלימוד במקצוע גיאוגרפיה לחטיבת הביניים ולחטיבה העליונה של בתי הספר בישראל ושעבורם ניתן לחפש תשובות לשאלות. אם ספר הלימוד בגיאוגרפיה שאתם מחפשים אינו מופיע ברשימה אתם מוזמנים לפתוח את מנוע חיפוש הפתרונות של תיקתק ולהקליק על הקישור "דווח על ספר חסר". בחלון שיפתח תוכלו לתאר את הספר החסר: שם, מחבר, הוצאה ומספר עמודים - המידע שתשלחו על ספרים חסרים יאפשר יצירת מאגר מעודכן של ספרים ופתרונות.

רשימת ספרים בגיאוגרפיה שעבורם ניתן למצוא פתרונות בתיקתק: